Marta Kaczorowska
dyrektor Wilanowskiego Centrum Integracji Sensorycznej
Certyfikowany terapeuta Integracji Sensorycznej, neuropsychoterapeuta EEG Biofeedback, dyplomowany logopeda i psycholog, terapeuta Treningu Słuchowego Johansena JIAS, terapeuta Aktywnego Treningu Neuroflow.
Na co dzień, zajmuje się diagnozowaniem i terapią integracji sensorycznej, logopedycznej (Metoda Krakowska) i psychologicznej u dzieci zdrowych oraz z autyzmem, zespołem Aspargera, zespołem Downa, dzieci z opóźnionym rozwojem mowy i komunikacji, z dysleksją oraz afazją. Regularnie współpracuje z Specjalnym Ośrodkiem Szkolno-Wychowawczym i Fundacją Autismo.
Autorka wielu artykułów i recenzentka książek. Uczestniczka i prelegentka specjalistycznych warsztatów i konferencji:
- Diagnoza i terapia wad wymowy – szkoła krakowska
- Diagnoza i terapia dzieci z zespołem Aspargera
- Terapia neurobiologiczna
- Metody badania zagrożenia dysleksją
- Terapia ręki
- Terapia behawioralna
- Stymulacja mechanizmów lewopółkulowych usprawnianie pracy lewej półkuli mózgu
- Symultaniczno – Sekwencyjna Nauka Czytania – prof. J. Cieszyńskiej
- Szkolenie Podstawowe PECS – The Picture Exchange Communication System
- Metoda Dobrego Startu M. Bogdanowicz – CWRO Warszawa
- Jak uczyć, żeby nie szkodzić – praca z dzieckiem z mózgowym porażeniem dziecięcym – CWRO Warszawa
- Wspomaganie rozwoju dziecka w wieku przedszkolnym w świetle nowej podstawy programowej” – CWRO Warszawa
Stymulacja funkcji poznawczych – wzrokowych, słuchowych i motorycznych
Metody wywoływania głosek – Metoda Krakowska
Wczesna diagnoza i terapia zaburzeń autystycznych – Metoda Krakowska
Programowanie języka dla dzieci z zaburzeniami komunikacji (niesłyszących, autystycznych, z afazją) – Metoda Krakowska
Trudności w karmieniu i jedzeniu. Diagnoza i elementy terapii
Wybiórczość pokarmowa w ujęciu sensoryczno – motorycznym
Mutyzm wybiórczy diagnoza i skuteczna terapia
Zabawa i działania w rzeczywistym świecie
Masaż logopedyczny a stymulacja funkcji-podejście holistyczne
Trudności w nauce czytania w różnych grupach wiekowych (dzieci 3-4 letnie, dzieci 5-6 letnie i 7-letnie)
Klaudia Siwiec
Logopeda ogólny i kliniczny, terapeuta pedagogiczny i socjoterapeuta, terapeuta i diagnosta SI, psycholog
Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Akademii Nauk Stosowanych w Warszawie. Ukończyła II-stopniowe szkolenie uprawniające do diagnozowania i terapii zaburzeń rozwoju procesów integracji sensorycznej. Diagnosta ADOS-2 w trakcie certyfikacji. Wykładowca akademicki na kierunkach: Edukacja i terapia osób w spektrum autyzmu, Socjoterapia i resocjalizacja oraz Psychotraumatologia.
Ostatnio odbyte szkolenia i kursy:
- The Academy of Modern Applied Psychology by Kain Ramsay (2023)
Modern Applied Psychology/ Psychologia stosowana - Social Spectrum: Social Skills for High-Functioning Autism by Alexander Vornoff (2023)
Umiejętności społeczne dla wysoko funkcjonujących osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu - Applied Behavior Analysis – Foundation Course by Smita Desai PhD (2023)
Stosowana analiza zachowania – kurs podstawowy - Uniwersytet Warszawski Fundacja Praesterno (2023)
Profilaktyka i terapia uzależnień behawioralnych - Akademia Ekonomiczno- Humanistyczna w Warszawie (2022)
Biologiczne podstawy zachowania - Powszechna Wyższa Szkoła Humanistyczna Pomerania (2022)
Trening umiejętności społecznych dla osób z niepełnosprawnością intelektualną. - ADI-R training presented by dr Valeria Nanclares- Nogues, University of Missouri, USA. Szkolenie praktyczne z wykorzystania kwestionariusza diagnostycznego, Uniwersytet Rzeszowski, 2025
Ewa Brzezińska
Logopeda ogólny i kliniczny, Terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki
Absolwentka logopedii ogólnej i klinicznej na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym. Certyfikowany terapeuta i diagnosta Integracji Sensorycznej. Prowadzi terapię wybiórczości pokarmowej. Pracuje z elementami Integracji Bilateralnej.
Doświadczenie zdobywała pracując w poradniach psychologiczno-pedagogicznych oraz przedszkolach terapeutycznych.
Stale rozwija swój warsztat pracy regularnie uczestnicząc w licznych szkoleniach:
Wybiorczość pokarmowa w ujęciu senso-motorycznym.
Pomóż niejadkowi polubić jedzenie i odzyskaj spokój
Odruchy pierwotne. Ich znaczenie i wpływ na rozwój dziecka oraz konsekwencje przetrwałych odruchów
Bilateralna Integracja- program szkolny
Terapia ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopień. Diagnoza- terapia- masaż
Stymulacja sensoryczna u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji
Nie patrzy, nie słucha, nie mówi! Diagnoza i trening bazowych umiejętności komunikacyjnych
Karty oceny logopedycznej dziecka do diagnozy dzieci w wieku od 1 miesiąca życia do końca 9 roku życia
Logorytmika- ruch, słuch, słowo
Alternatywne i wspomagające sposoby porozumiewania się osób niemówiących AAC
Metoda werbo-tonalna. Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego
I Ogólnopolska konferencja naukowa Afazja Rozwojowa- droga przez diagnozę, terapię i edukację
Angelika Ługowska
Logopeda, Diagnosta i Terapeuta Integracji Sensorycznej, Terapeuta ręki, Nauczyciel języka polskiego
Absolwentka logopedii o specjalności nauczycielskiej na Uniwersytecie Gdańskim oraz logopedii ogólnej i klinicznej na Uniwersytecie Medycznym. Certyfikowany diagnosta i terapeuta Integracji Sensorycznej. Pracuje z elementami Integracji Bilateralnej.
Swoje doświadczenie zdobyła podczas praktyk w szpitalach, poradni psychologiczno-pedagogicznej, poradni logopedycznej, w szkołach i przedszkolach specjalnych.
- ODRUCHY PIERWOTNE – istota oraz konsekwencje przetrwałych odruchów.
- Stymulacja sensoryczna u dzieci z zaburzeniami mowy i komunikacji.
- Bilateralna Integracja – Program Szkolny.
- Programowanie języka. System języka i programowanie.
- TERAPIA RĘKI I Terapia Ręki PTR.
- Logorytmika- ruch, słuch, słowo.
- FRENOTOMIA- Postępowanie logopedyczne przed i po zabiegu podcięcia wędzidełka podjęzykowego.
Szkolenie internetowe:
- Międzyzębowość
- Wszystko rozumie ale nic nie mówi
- Fundamenty pracy z dzieckiem z ORM
- Metody Rehabilitacji Dzieci Z Wadą Słuchu
Katarzyna Czarnacka
Psycholog, Diagnosta i Terapeuta Zaburzeń Integracji Sensorycznej
Psycholog, terapeuta Integracji Sensorycznej. Ukończyła studia Psychologiczne o specjalizacji ” Psychologia Kliniczna” na Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, a także studia podyplomowe w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej „Zarządzanie Zasobami ludzkimi”. Mama czteroletniego Olka, u którego problemy w zakresie Zaburzeń Integracji Sensorycznej sprawiły, ze zdobyła certyfikat I i II stopnia na EWS Centrum Integracji Sensorycznej w Warszawie, uprawniający do pełnej diagnozy, planowania oraz prowadzenia terapii.
Swoją wiedzę, doświadczenie i pasję wykorzystuje zarówno w pracy z dziećmi jak i z osobami dorosłymi. Systematycznie pogłębia swoje umiejętności biorąc udział w praktycznych szkoleniach, webinariach oraz kursach.
Karolina Szklarska
Absolwentka logopedii ogólnej i klinicznej na Warszawskim Uniwersytecie Medycznym, obecnie kontynuuje naukę na studiach magisterskich na kierunku logopedia na Uniwersytecie Warszawskim.
Doświadczenie zawodowe zdobywała w różnych placówkach – m.in. w szpitalach, poradniach, przedszkolach i szkołach podstawowych. Swoją wiedzę i praktyczne umiejętności rozwijała również jako wolontariuszka w ośrodku „Biomicus”, wspierając pracę neurologopedy.
Ukończyła liczne szkolenia specjalistyczne, w tym z zakresu funkcji prymarnych, kinesiotapingu w logopedii, a także szkolenie „Zrozumieć autyzm”, które przygotowuje do pracy z osobami w spektrum autyzmu. Posiada certyfikat uprawniający do wykonywania zabiegów elektrostymulacji wspomagającej terapię logopedyczną oraz certyfikat ukończenia szkolenia z zakresu terapii miofunkcjonalnej.
Chętnie pracuje z dziećmi z dyslalią, ASD czy zaburzeniami pracy mięśni okolicy twarzy i szyi. Prowadzi zabiegi elektrostymulacji oraz terapię miofunkcjonalną.
Nieustannie poszerza swoje kompetencje, uczestnicząc w kursach i szkoleniach, by móc jeszcze skuteczniej wspierać swoich pacjentów i dostosowywać terapię do ich indywidualnych potrzeb.
Karolina Kiljańska